רציונל המיזם
למידת חקר תוך בניית מאגר מידע חושפת את הלומד למגוון עשיר של מקורות מידע היוצרים סקרנות אינטלקטואלית. מעורבות התלמיד באיסוף המידע בגילוי עצמי ובפתרון בעיות ובמיונו ולא רק בצריכתו, מעניקה משמעות עמוקה ללמידה. בשיטה המשלבת חקר, הדגש מושם על התלמיד עצמו (student centered) ובאיכות המידע אותו הוא מפיק למאגר המשותף של תלמידי שכבת ד' בקרית ביאליק.
הערכת תוצאות המיזם, מתבטאת בהערכת תהליך הלמידה שנעשה על ידי התלמידים על ידי המורות המובילות ובפתרון החידות שיבואו בסיום התהליך. המיזם הוקם על מערכת בלוגים המאפשרת אינטראקטיביות ותגובות של משתתפים ומבקרים.
הנחות יסוד:
גופי הידע מצויים בהשתנות מתמדת ומשום כך חשוב יותר להדגיש את השאלה כיצד לומדים. כלומר הדגשת למידת העקרונות, מיומנויות חשיבה שונות, דרכים לפתרון בעיות ועוד.
הלמידה יעילה יותר ומשמעותית עבור התלמיד כאשר הוא מעורב אישית בתהליך הלמידה ובתכנונה.
למידה בשיטה זו מגבירה את ההנעה של התלמיד ללמוד הודות לחיזוקים שהוא מקבל מעבודה שיתופית ומהעבודה האישית שלו. למידה בשיטה זו מאפשרת העברה של עקרונות והכללה מפעילות אחת לתחומים רבים.
מטרות ויעדי הפרויקט בתחום התוכן: (מולדת חברה ואזרחות לכיתות ד'):
1. טיפוח אהבת הארץ ואכפתיות למתרחש ביישוב קרית ביאליק
2. פיתוח התייחסות של הבנה לצרכי הקבוצות החברתיות השונות וצורכי החברה בכללותה
3. קידום יחס של כבוד, הערכה וסובלנות לחברה הרב תרבותית בישוב
4. עידוד מעורבות חברתית ואזרחית
5. קידום ההתמצאות והתפקוד בסביבה
6. חקר תולדות הישוב תוך בניית מאגר מידע שיתופי
7. הכרת הישוב מבחינת אתרים ומקומות
סטנדרט 2- איתור, ארגון ועיבוד המידע, תוך בחינתו באופן ביקורתי בהתאם ליעד, הסקת מסקנות ויצירת ידע חדש, הצגתו והפצתו.
סטנדרט 3- התנהגות אתית, אחראית וזהירה ברשת, המבוססת על הכרת החוק, ערכים של מוסר ומודעות לסכנות ברשת.
להלן נושאי העבודה:
- תהליך העבודה:
כל בית ספר מתמקד בנושא שבחר בישיבת הצוות שנערכה ב11.3.08
המורה מחלקת אותו לתתי נושאים שאותם היא מציגה בפני תלמידי הכיתה (ד'). - כל זוג/ שלישייה של תלמידים בוחרים את תת הנושא שאותו יחקרו.
- התלמידים חוקרים את הנושא במהלך התקופה שלפני פסח, בחופשת פסח ומגישים את התוצרים למורה בקובצי word (בדואר אלקטרוני או בכל דרך שתבחר)אחרי החג.
- המורה בונה את החידון על בסיס המידע שנתנו התלמידים.
- סיכומי התלמידים והראיונות עולים לאינטרנט, במטרה ליצור מהם מאגר מידע. לכל בית ספר נפתח בלוג המאחסן את המידע שנאסף ובתוכו קישור לחידון הרלוונטי למאגר המידע.
- במהלך שבועיים שמתחילים בתאריך ה3 ליוני כל תלמידי שכבת ד' בקרית ביאליק מכל בתי הספר נכנסים לכל הבלוגים ועונים על החידונים – תוך הזדהות בשמם ובשם בית ספר.
- הצוות בודק את החידונים ומעביר את התשובות לבתי הספר.
- התאריך האחרון לכניסה לחידון - ה- 17.6.08.
- כל בתי הספר מקבלים תעודות השתתפות בפרויקט מטעם משרד החינוך ועיריית קרית ביאליק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה